De kloof

Telleurgesteld72% van de business managers vindt dat IT geen goede service levert (bron: Vanson Bourne, 2012). 

Eindgebruikers: “Ik krijg vaak onvoldoende of soms helemaal geen terugkoppeling over mijn calls van de IT organisatie.”

Business managers: “IT verkoopt vaak nee of denkt onvoldoende mee met mijn business behoeften.”

Ondanks heel veel inzet en inspanning is IT vaak niet in control. Zij zijn vaak erg reactief en veel intern gericht, waarbij beheerprocessen centraal staan in plaats van de kwaliteit van dienstverlening.

Uit onderzoek blijkt:

  • 90% van de IT organisaties worstelt met het goed vormgeven van hun IT governance (bron: Berenschot, 2012)
  • 70% tot 80% van de IT Service Management-verbeteringen mislukken. 52% komt door weerstand (bron: BSM Review, 2009-2012)
  • 49 van de Fortune 500 bedrijven ervaren minstens 1,6 uur downtime per week. Dit is meer dan 80 uur per jaar (bron: Dunn & Bradstreet)

Lock Business overbrugt de kloof tussen business en IT door inzicht te verschaffen in prestaties van IT diensten. Hiervoor is een score ontwikkeld: de IT Service Score. Wilt u ook de hoogste score halen met uw IT diensten?

Lees meer over Inzicht in IT Dienstverlening >>>