Update Hollander Techniek: 70% betere resultaten in 9 maanden tijd!

In april is Hollander Techniek begonnen met het meten van prestaties van haar IT diensten. En de resultaten na 9 maanden zijn indrukwekkend: 77% minder openstaande meldingen, 72% minder nieuwe incidenten en 63% minder wachttijd voor eindgebruikers. Rob van Kempen, IT manager Hollander Techniek: “We hebben grip op IT”.

Resultaten HT 2015

Hollander Techniek is in maart 2015 begonnen met prestaties inzichtelijk te maken met de Dienstenlandkaart. In de Dienstenlandkaart worden de business IT diensten getoond die de IT afdeling levert aan haar interne en externe klanten. Voor elke dienst wordt een score berekend: de IT Service Score. Dit meet het succes of het falen van het leveren van IT diensten. Hoe minder incidenten, wachttijd en downtime, hoe hoge de score. Na een korte voorbereiding zijn we vanaf april op de nieuwe manier gaan meten. En de resultaten zijn indrukwekkend.

“Ik wil graag meer grip krijgen op de diversiteit van incidenten en verzoeken. En er moet balans zijn tussen ad hoc en structurele verbeteringen”, aldus Rob van Kempen in maart 2015. “Waar ik erg enthousiast over ben is het werken met scores. Het gaat uit van positieve beloning”.

De Dienstenlandkaart van Hollander Techniek van december 2015:

DLK HT 2015-12