Demand manager:

“Ik moet mijn leveranciers maar vertrouwen op hun blauwe ogen”

Ik heb geen inzicht in de kwaliteit van de geleverde dienstverlening van onze IT-leveranciers. Maandelijks heb ik overleg met mijn leveranciers maar de situatie die wordt gerapporteerd is anders dan de beleving van onze medewerkers. Een proactieve houding zie ik eerlijk gezegd onvoldoende.

Voor een goede dienstverlening realiseer ik mij dat het nodig is om samen te werken maar nu ervaar ik regelmatig strijd als ik zaken bespreekbaar maak. Ik heb daarmee nagenoeg geen invloed op de kwaliteit van de dienstverlening

Onze ervaring:

“De slager keurt nog steeds zijn eigen vlees”

In IT is het nog steeds gebruik dat leveranciers hun eigen werk beoordelen en rapporteren. Daar zit het probleem en hier ontstaat de frustratie.
De demand manager (ook wel IT-regisseur) heeft geen stuur in handen. Er is geen inzicht in de kwaliteit van de IT-dienstverlening. Er ontstaat geen gelijkwaardig gesprek tussen klant en leverancier. Hierdoor stagneert de kwaliteit en staat de relatie onder druk.

Onze oplossing:

“De onafhankelijke keurmeester”

Kwaliteit van IT-dienstverlening wordt gemeten door een onafhankelijke organisatie. Dit inzicht geeft precies aan welke diensten goed geleverd worden en waar knelpunten zijn. Ook wordt het duidelijk welk team of leveranciers dit veroorzaakt.
Naast inzicht in leveren meten we de user experience. Dit is niet op meldingsniveau maar op dienstniveau. Er ontstaat een beeld waar eindgebruikers blij over zijn en waar ze ontevreden zijn.
Het onafhankelijke inzicht is de basis voor een betere, gelijkwaardige relatie tussen klant en leverancier. Er ontstaat een nieuwe, gemeenschappelijke taal en dit leidt tot gemeenschappelijk verbeteren.

Meer weten? Wij helpen je graag verder!

Blog

Waar loop jij tegenaan?

"IT stuurt niet op feiten en cijfers"

“De business wil innovatie maar ik vul gaten met gaten”

“Ik moet mijn leveranciers maar vertrouwen op hun blauwe ogen”

Over ons

Wij zijn Robert Wempe (rechts) en Diderik Lock. Wij hebben jaren ervaring in het inrichten en aansturen van IT organisaties. ‘Waarom valt een organisatie meestal terug na een ITIL implementatie?’ en ‘waarom zijn er geen betekenisvolle rapportages?’ Wij kwamen er achter dat er eigenlijk niet gestuurd wordt op cijfers en capaciteit. 
Wij zijn er van overtuigd dat IT veel beter kan presteren dan dat wij zien in de markt. Bij onze klanten zien we dat inzicht leidt tot verbeteren. IT organisaties en eindgebruikers worden hier beter en blijer van.  En wij ook!