TOPdesk en de Dienstenlandkaart: een ijzersterke combinatie

Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Met TOPdesk heb je een perfecte tool om meldingen te registreren en workflows te stroomlijnen. Desondanks worstellen IT-organisaties om in control te komen en om continue te verbeteren.
Hoe krijg je nu echt grip op je dienstverlening?

Een platform voor IT-, facilitaire en HR-dienstverlening
Met TOPdesk bundelen afdelingen hun krachten en verwerken ze samen aanvragen vanaf één platform. Dit stroomlijnt de ondersteuning naar de klant, lost problemen sneller op en verbetert de communicatie. Dit leidt tot kwaliteitsverbetering en kostenbesparing voor zowel IT-, facilitaire als HR-dienstverlening. 

Worsteling IT-organisaties
Waar veel IT-organisaties desondanks mee worstelen is de vraag hoe goed de diensten nu eigenlijk worden geleverd in de beleving van de klant. Hoe verwerk je alle meldingen uit TOPdesk nu tot een voor de klant ook herkenbare en betekenisvolle dienstrapportage? Hoe weet je nu hoe goed een dienst geleverd wordt en wat bijsturing behoeft? En minstens zo belangrijk: hoe zorg je voor een betrouwbare en gevalideerde rapportage die iedereen in de dienstketen als waarheid aanneemt en accepteert?

Hiervoor is een standaardoplossing….
De Dienstenlandkaart biedt als partner van TOPdesk een add-on waarmee de dienstprestaties in één handig overzicht worden gepresenteerd. Vanuit dit overzicht kunnen prestaties (in de vorm van de IT Service Score) geduid worden door te ‘downdrillen’. De oorzaak van lage scores is hiermee snel inzichtelijk. Bijsturing kan hierdoor direct plaatsvinden.

Geaccepteerde oplossing
Met de Dienstenlandkaart herkent en erkent iedereen in de dienstketen – van klant tot externe leverancier – de prestaties van de dienstverlening. Discussies stoppen en teams gaan met de klant samenwerken in de keten. IT-teams en procesmanagers komen hiermee in control. Bijsturing leidt direct tot kwaliteitsverbetering, blijere klanten en vooral ook medewerkers. Continu verbeteren is geen theorie meer of iets dat alleen door het management wordt gepropageerd. Teams doen dit met de Dienstenlandkaart namelijk onderling door zelf het stuur in handen te nemen. Iedereen wil graag goede diensten leveren en verbeteren.

Nieuwsgierig naar wat de Dienstenlandkaart voor u kan betekenen? Volg onze workshop of neem contact met ons op.